Communication and Multimedia Design |
|
Comunicação e Design Multimédia (Communication and Multimedia Design) The CDM course aims to train professionals with multiple interdisciplinary skills in the area of communication, design and multimedia. The CDM course combines solid theoretical grounding in the area of communication with practical experience of computer tools used for web design. The CDM course aims to train professionals with multidisciplinary skills and capabilities in communication, design and audiovisual technology, capable of designing and putting together multimedia products. - Careers and Professional Opportunities
- Information systems manager in the fields of publishing and graphics, multimedia and audiovisual production;
- Director of graphics and image production;
- Web designer;
- Producer and editor of distance learning systems;
- Institutional I.T. and audiovisual departments;
- Freelance professionals in the area of communication and multimedia design.
See below the study plan. FGT is a set of unit courses common to all ESEC degrees, aiming to promote transversal competencies basic to any profession. To see the unit courses click HERE. Not all Optional Unit Courses are available. International Office provides the unit courses available in the begining of each academic year. Curriculum | Year | Semester | Code | Disciplina | Unit Course / Subject | ECTS | Total Hours | Hours/ week | 1 | S1 | 380008 | Correntes de Estética Musical | Music and Aesthetic Movements | 3 | 30 | 2 | 1 | S1 | 140005 | Interacção com o Utilizador I | User Interface I | 3 | 30 | 2 | 1 | S1 | 540003 | Oficina de Fotografia I | Workshop: Photography I | 3 | 30 | 2 | 1 | S1 | 540002 | Desenho Gráfico I | Graphic Drawing I | 6 | 60 | 4 | 1 | S1 | 140004 | Programação e Algoritmos I | Programming and Algorithm I | 6 | 60 | 4 | 1 | S1 | | FGT | Optional Transversal Course | | | | 1 | S2 | 140007 | Interacção com o Utilizador II | User Interface II | 3 | 30 | 2 | 1 | S2 | 380009 | Música, Arte e Multimédia | Music, Art and Multimedia | 3 | 30 | 2 | 1 | S2 | 540005 | Oficina de Fotografia II | Workshop: Photography II | 3 | 30 | 2 | 1 | S2 | 440006 | Psicologia da Percepção | Psychology of Perception | 3 | 30 | 2 | 1 | S2 | 540004 | Desenho Gráfico II | Graphic Drawing II | 6 | 60 | 4 | 1 | S2 | 140006 | Programação e Algoritmos II | Programming and Algorithm II | 6 | 60 | 4 | 1 | S2 | 250023 | Teorias da Imagem | Theories of Image | 6 | 60 | 4 | 2 | S1 | 380010 | Acústica | Acoustics | 3 | 30 | 2 | 2 | S1 | 250031 | Cultura dos Novos Media | New Media Culture | 3 | 30 | 2 | 2 | S1 | 540006 | Oficina de Vídeo I | Workshop: Video I | 3 | 30 | 2 | 2 | S1 | 540007 | Tipografia I | Typography I | 3 | 30 | 2 | 2 | S1 | 140009 | Programação Web I | Web Programming I | 6 | 60 | 4 | 2 | S1 | 140008 | Redes e Sistemas Multimédia I | Multimedia Systems I | 6 | 60 | 4 | 2 | S1 | | FGT | Optional Transversal Course | | | | 2 | S2 | 540008 | Animação I | Animation I | 3 | 30 | 2 | 2 | S2 | 540009 | Oficina de Vídeo II | Workshop: Video II | 3 | 30 | 2 | 2 | S2 | 540010 | Tipografia II | Typography II | 3 | 30 | 2 | 2 | S2 | 380011 | Oficina de Áudio | Workshop: Audio | 6 | 60 | 4 | 2 | S2 | 590002 | Produção e Realização de Vídeo Digital | Production and Edition of Digital Video | 6 | 60 | 4 | 2 | S2 | 140010 | Redes e Sistemas Multimédia II | Multimedia Systems II | 6 | 60 | 4 | 2 | S2 | | FGT | Optional Transversal Course | | | | 3 | S1 | 540011 | Animação II | Animation II | 3 | 30 | 2 | 3 | S1 | 540012 | Desenho Editorial | Editorial Drawing | 3 | 30 | 2 | 3 | S1 | 590003 | Pós-produção Vídeo Digital | Digital Video Post-Production | 3 | 30 | 2 | 3 | S1 | 140011 | Modelação de Dados | Data Modelling | 6 | 60 | 4 | 3 | S1 | 140012 | Programação Web II | Web Programming II | 6 | 60 | 4 | 3 | S1 | | Opção** | Optional Unit Course** | | | | 3 | S2 | 600001 | Projecto | Project | 30 | 300 | -- |
** Optional Unit Courses 6 ECTS, 60 contact hours: Gestão de Sistemas Informáticos (Computer Systems Management); Animação 3D (3D Animation). 3 ECTS, 30 contact hours: Sociologia dos Media (Sociology of Media); Produção e Administração de Conteúdos Online (Production and Management of Online Contents); Representação e Culturas Visuais (Representation and Visual Cultures); Comportamento do Consumidor (Consumer Behavior); Atelier de Relações com os Media (Workshop: Relations with Media); Atelier de Comunicação de Marketing (Workshop: Marketing Communication) Estratégias Publicitárias (Advertising strategies); Marketing Online; Marketing de Serviços (Services Marketing); Comunicação e Língua Gestual Portuguesa (Communication and Portuguese Sign Language); Aplicações Móveis (Mobile Applications); Sistemas Operativos (Operating Systems); Web Design; Computação Gráfica (Computer Graphics); Ensino à Distância (E-Learning); Controlo e Qualidade (Control and Quality); Processos de Gestão (Management Process); Geometria Dinâmica (Dynamic Geometry); Culturas Musicais (Musical Cultures); Iconografia Musical (Musical Iconography); Fanzine; Fotozine; Narrativa Gráfica (Graphic Narrative); Ilustração (Illustration); Produção Gráfica (Graphic Production); Linguística Computacional (Computational Linguistics); Noções Fundamentais de Direitos de Autor e Direitos Conexos (Copyright and Related Rights); Regime Jurídico da Propriedade Industrial, Patentes e Marcas (Industrial Property, Patents and Trademarks); Regime Jurídico do Património Artístico (Artistic Heritage Law).
|